Tydelige merkevarer, raskere vekst

Våre kunder er ambisiøse, fremtidsrettet, og omfavner endring. Alle drives av å utvikle sin ledende posisjon, eller bli den toneangivende aktøren i sin nisje. Her er noen av deres merkevareprosjekter

Ardoq: Rebrand av en hensiktsstyrt SaaS-rakett

Ardoq skaper endringer i Enterprise Architecture-feltet. Den nylige Serie D-finansieringsrunden sikret en investering på $125M som muliggjorde satsing på ytterligere global skalering og styrking av posisjonen innenfor feltet. The Brand Project ble utvalgt til å utvikle en komplett strategisk rebrand, for å muliggjøre videre vekst på internasjonal skala.

Les caset her Combined Shape
Microsoft Logo
Microsoft Logo

Microsoft: I møte med kunden 5.0

Support og kundeledelse står i sentrum når man representerer en merkevare. Faktisk er slike divisjoner spydspissen når det kommer til opplevelsen av merkevaren i en b2b setting. The Brand Project fikk i oppgave å definere en tydelig retning og strategisk identitet til support teamene, samt skape samarbeidsarenaer innad for å kunne levere den beste merkevareopplevelsen. Kundestøtte var det vi drev med før – nå handler det om helhetlige kundeopplevelser i alle ledd.

Les caset her Combined Shape
Credit: Bergans

Bergans: Posisjonering av en legende

Bergans er en ekte legende i det skandinaviske markedet. Samtidig som merkevaren skulle ivareta historikken, ble The Brand Project utfordret til å utvikle den strategiske posisjoneringen av en merkevare som har vært tilstede i norske hytter, i barnas klesskap, ute på tur, og en trofast kompanjong i skibakkene.

Les caset her Combined Shape

Instabank: Etablering av en ny type bank

Instabank har en tydelig visjon om å forenkle banktjenester og tilby de beste brukeropplevelsene på markedet. Med en merkevarestyrt vekst- og kompetansestrategi som et solid grunnlag, er Instabank nå godt etablert i de nordiske markedene som en kundefokusert heldigital bank.

Les caset her Combined Shape
Credit_Wilhelmsen_AS

Wilhelmsen: Endring for fremtidig vekst

For å forberede et globalt selskap på å gå inn i en ny æra, krevdes en ny merkevarestrategi og forenklet merkevarestruktur. Oppgaven var å analysere Wilh. Wilhelmsen ASA merkevare for å utvikle en strategi og identitet som muliggjorde konsernets betydelige transformasjons- og vekstambisjoner.

Les caset her Combined Shape

Vimond: Tilrettelegging for internasjonal skalering

Vimond Media Solutions entret et nytt stadie og derfor måtte forberede seg på rask internasjonal vekst. Det ble tydelig at den daværende merkevare- og produktstrukturen begrenset potensialet til å posisjonere seg i det fragmenterte strømmemarkedet. The Brand Project jobbet med Vimond for å implementere en ny merkevarearkitektur og porteføljestrategi med nye navne- og strukturregler, samt utvikle en kommunikasjonsstrategi for den nye merkevarearkitekturen i markedet.

Les caset her Combined Shape
Credit: Airthings

Airthings: Et norsk lufteventyr skal bli global

Airthings nærmet seg børsnotering, og det var på tide å omstrukturere merkevaren for å representere dens globale vekstambisjoner og luftkvalitetslederskap. The Brand Project har utviklet Airthings-merket for å tydeliggjøre oppdraget, ta ønsket posisjon og utvikle tydelige produktstrømmer for å betjene fremtidens forbruker- og bedriftsmarkedet.

Les caset her Combined Shape
Arkieva new design advertisement design mockup

Arkieva: Rebrand av et globalt software selskap

Å være et ledende SaaS selskap innen supply chain løsninger er ikke nok når markedet oversvømmes med nye aktører som leverer mindre, men synes mye mer. Det var på tide å styrke merkevaren, og ta posisjonen selskapet fortjener.

Les caset her Combined Shape
Credit: Equinor

Equinor: Vil den nye merkevaren bli verdifull?

En endring i et selskapsnavn med stor og betydningsfull historie kan ha en effekt på verdien av merkevaren. The Brand Project bestilte, analyserte og forenklet verdivurderingen etter endringene og la frem forslag for fremtidig vekst og fokus.

Les caset her Combined Shape
Credit: Kongsberg Group

Kongsberg Digital: Et nytt merkevare for en ny æra

I det globale racet for å lede den neste industrielle revolusjonen, lanserte KONGSBERG GROUP deres digitale divisjon Kongsberg Digital. Kongsberg Digital tilbyr neste-generasjons programvare og digitale løsninger til kunder innen maritim, olje og gass, og fornybar industri. Høy-teknologiplattformen Kognifai ble lansert, og merkevaren hadde behov for en egen strategi og tydelig posisjon.

Les caset her Combined Shape

Et utvalg av ambisiøse merkevarer vi jobber med

Lær mer om vår ekspertise Combined Shape