Morgendagens merkevarer. Dagens historier og tanker.
Hvis du leter etter våre tanker, meninger og merkevaretips, da har du kommet på riktig sted!

Merkevareidentiteter er levende organismer. Tar du godt vare på de?

Det at markeder, selskaper og mennesker stadig forandrer seg, er noe vi alle vet. Men hva med visuelle merkevareidentiteter – når skal de forandre seg? Og hvordan skal man gå frem for å gjøre det?

Les hele historien Combined Shape

Bygger fremtidens selskaper med et sylskarpt fokus på merkevare

Bård Eker fra Eker Group og Robert Leinders-Krog fra The Brand Project og Oslo Venture Company står foran nyåpnede Eker Werks i Oslo. Sammen skal de skape Norges mest komplette innovasjonshus.

Les hele historien Combined Shape

Klar. Ferdig. Implementer! 

Når beslutningen om en rebranding er tatt og det strategiske arbeidet er fullført, kan du endelig begynne å realisere endringene internt og eksternt. Implementering av en ny merkevare kan håndteres svært forskjellig avhengig av størrelsen, målene og ambisjonene til selskapet. Derfor har vi samlet alle våre tips for å sørge for at strategien vekkes til live, og ikke forblir i en statisk pdf.

Les hele historien Combined Shape

Yes! Det er på tide med en rebrand! 

Du og selskapet har nå tatt en kanskje vanskelig (og definitivt litt skremmende) avgjørelse om rebrande selskapet, produktet og/eller tjenestene – hva nå? I denne artikkelen går vi steg for steg gjennom hva som står foran dere og hvordan man kan navigere seg gjennom den emosjonelle berg-og-dal-banen.

Les hele historien Combined Shape

På tide med en rebrand? Hmm. Kanskje. 

Rebranding er et kraftig strategisk verktøy for å reposisjonere et selskap eller sette til livs en ny retning. Her kommer noen do’s og dont’s, og hva som er viktig å vurdere før du tar med beslutningen inn til styrerommet.

Les hele historien Combined Shape

La arketypen lede markevaren din. Men hvorfor?

Vi som mennesker lever ikke i en objektiv og faktuell verden – spesielt ikke når det kommer til våre tanker og følelser. Noen ganger kommer man over mennesker (og merkevarer) man føler en kobling med. En tiltrekning det er vanskelig å sette fingeren på – som om vi kjenner dem fra før. Hva er det som tiltrekker oss disse? Hvorfor inviterer vi dem inn i våre liv og blir lojale mot de? En av grunnene er arketyper.

Les hele historien Combined Shape

The quest for a core narrative

“We need a new narrative” is not uncommon to hear in executive meetings. It’s no longer enough to say “we make great shoes”. Nowadays it’s too easy for a story to become generic or outdated. It must inspire, excite, attract, and engage. And it needs to be unique. To your brand alone. And so – in comes the core narrative. A strategic, and fundamental story that defines your brand.

Les hele historien Combined Shape

M&A: When brand matters most

More than ever before, mergers & acquisitions are brand-driven choices for continuous growth and development of an organization. When executed right, a strategic expansion can secure transformation success and create new, powerful verticals. However, merging or acquiring another brand requires a clear understanding of the forces that come in play when integrating two organizations — effectively transforming them into a new reality. And changing the brand strategy at the very core.

Les hele historien Combined Shape

Management consulting with a twist

Is putting brand at the core – which is why we are building a new kind of advisory business.

Les hele historien Combined Shape

Norway: Your technology hub

This article is all about how you can leverage this technologically advanced country to help your business perform better locally, and internationally. Regardless if you aspire to go global or have a very specific focus on markets outside your home country.

Les hele historien Combined Shape
Load more Combined Shape

Når kunder, ansatte og markedet har en sterk relasjon til merkevaren, vil den drive vekst og definere grunnlaget for langsiktig suksess.

DETTE ER HVA VI GJØR Combined Shape